5 příkladů proč nepodceňovat úklid na pracovišti

Jak řešíte úklid ve Vaší firmě?

Uklizené prostředí firmy je klíčem ke spokojenosti zákazníků i pracovníků, to je léty ověřený fakt. Mnoho firem ale úklid nezvládá, a to z různých důvodů – podceňují jeho důležitost, odkládají pravidelné úklidy až do chvíle, kdy to opravdu nejde vydržet, případně nemají dostatečný rozpočet na zaměstnání vlastní uklízečky. Pak ale nemohou počítat s jinou reakcí, než že si jejich zákazníci začnou dříve či později stěžovat na nepořádek.

Na následujících řádcích se podíváme na modelové situace, které podtrhují důležitost úklidu, a poodhalíme si 5 častých problémů souvisejících s úklidem ve firmách.

Víte, že úklid je ve vaší firmě problém. Nechcete ztrácet čas čtením dalších odstavců. Úklid svépomocí, stávající paní na úklid nebo aktuální úklidová firma není ideální a potřebujete to vyřešit!

1. Stavební firma se může stát terčem stížností na nepořádek po rekonstrukci

Asi netřeba sáhodlouze vysvětlovat, kolik nepořádku zůstává po dokončení rekonstrukce, obzvláště pokud se jedná o rozsáhlou rekonstrukci nějakého většího objektu. Jestliže tedy vlastníte stavební firmu, pak by vaší povinností mělo být zajištění úklidu po stavebních pracích. Bohužel praxe je taková, že spousta firem na toto kašle a zanechává po sobě nepořádek.

To ale rozhodně není správný přístup, neboť tím si firma zadělává na problémy. Jednak může čelit stížnostem lidí, kteří se s nimi mohou obrátit i na vyšší místa (třeba k soudu). Za druhé to kazí vaší společnosti reputaci – nikdo by si nechtěl najmout stavební firmu, která zanechá objekt v nepoužitelném stavu. Pokud možno, tak objekt vždy předávejte lidem v uklizeném stavu.

Řešení?

Soustřeďte se na stavbu a úklid nechte na profesionální firmě.

2. Administrativní pracovníci nemají čas a nechtějí uklízet pracovní prostory

Prakticky žádná firma se neobejde bez administrativních pracovníků (sekretáři, účetní apod.). Náplň jejich práce jim ale nedává příliš příležitostí, aby se během svého pracovního dne dokázali zaměřit i na úklid své kanceláře a jejího okolí. Zkrátka na to většinou nemají čas, a pokud ho mají, tak se jim do úklidu příliš nechce – nalejme si čistého vína. Není tak žádným překvapením, že po čase se začne v kancelářích administrativních pracovníků kumulovat nepořádek.

Proto je potřeba si najmout úklidovou firmu, jež se o všechno potřebné postará za ně. Ti se tak mohou naplno věnovat své práci a nemusejí se starat o vynášení odpadků či vytírání. Toto tvrzení se navíc samozřejmě netýká pouze administrativních pracovníků, ale vlastně všech, kteří nemají v popisu své práce uklízení svého pracoviště.

Řešení?

Domluvte se se svými zaměstnanci na formě úklidu a bonusu za úklid. Někteří si rádi přivydělají nějakou tu kačku. Pokud však nemají čas, tak se do úklidu budete muset vrhnout sám/sama nebo … zavolejte nás 😉.

3. Hosté si vybírají ubytování dle hodnocení, špatný úklid je jeden z nejčastějších důvodů negativní recenze

Hezky uklizené a čisté prostředí je naprostým základem v tom, aby se u vás hosté cítili dobře a spokojeně. A je jedno, jestli pronajímáte malý pokoj, nebo vlastníte rovnou celý hotel, úklid by měl vždy hrát prim. Spokojenost s úklidem se totiž následně zákonitě projeví i na recenzích, které vašemu ubytování hosté dají. A právě kladné recenze jsou v dnešní době alfou a omegou úspěchu – podle hodnocení na internetu si své ubytování vybírá stále více lidí.

Pokud se do recenzí začteme trochu podrobněji, tak zjistíme, že se v nich neustále opakují výtky na špatný úklid, které vedou ke snižování hodnocení. A horší hodnocení ubytování se rovná méně potencionálním návštěvníkům, a tím pádem i menším tržbám. Zkrátka neuklizený pokoj hotelu má dalekosáhlejší dopady, než by se na první pohled mohlo zdát. Proto úklid pokojů rozhodně nepodceňujte.

Řešení?

Třeba ještě není pozdě zvrátit nepříznivý stav vašich recenzí, které vám plaší zákazníky.

4. Neuklizený byt snižuje cenu nemovitosti

Jestliže se vaše firma zaobírá prodejem a pronájmem realit, pak asi tušíte, jak moc důležitá je vizuální prezentace nemovitosti. Fotky, případně videoprohlídky jsou totiž tím, co zaujme případné zájemce jako první. A pokud na nich zájemci uvidí nepořádek, tak vězte, že se to negativně promítne do ceny, za níž jsou ochotni si nemovitost koupit nebo pronajmout. Jednoduše řečeno, neuklizený byt na fotce vás může v konečném důsledku vyjít pěkně draho.

Ještě mnohem důležitější ale je, aby byl byt uklizený při osobní prohlídce, na níž potencionální kupec dorazí. Pokud totiž bude nemovitost na fotografiích vypadat čistě a uklizeně, ale skutečnost bude jiná, pak si můžete být téměř jisti, že z uzavření obchodu vycouvá. Ideálně tak před jeho návštěvou nechte nemovitost uklidit – jen tak budete mít jistotu, že kupec přijde do perfektně uklizeného bytu a vše dopadně dle vašich představ.

Řešení?

Spolupráce s firmou Perfekt Úklid.

5. Nižší produktivita práce vlivem nepořádku na pracovišti

Jak již bylo zmíněno, tak nepořádek ve firmě má negativní vliv nejenom na zákazníky, ale i na samotné pracovníky. Prostředí plné špíny a prachu má totiž přímý dopad na pracovní morálku zaměstnanců, jež se v neuklizených prostorech výrazným způsobem snižuje. Pakliže se tedy nebudou zaměstnanci na pracovišti cítit dobře, poté od nich můžete očekávat pokles produktivity práce.

Opět se tedy bavíme o tom, že nedostatečný úklid může vaši firmu připravit o značné množství peněz – tentokráte ve formě snížené výkonnosti pracovníků. V chaosu a špíně se prostě špatně pracuje, na tom není zas tak nic podivuhodného. Dopřejte tedy svým zaměstnancům čistotu a pořádek, oni se vám za to odvděčí skvělými pracovními výkony.

Řešení?

Pošlete vaše zaměstnance na dovolenou ať si odpočinou. Tak můžete také zvýšit jejich produktivitu. Udělejte si s nimi pracovní sobotu společným úklidem vaší firmy.

Jak vyřešit tyto problémy?

Řešíte některou z těchto situací? Pak můžete využít služeb úklidové firmy Perfekt Úklid, která dokáže všechny tyto problémy spolehlivě vyřešit. Jedná se o úklidovou službu, jež je schopna zajistit kompletní úklid firemních prostor, administrativních budov či kanceláří v Praze a jejím okolí. Do vaší firmy si ji přitom můžete najmout jak na pravidelný úklid, tak klidně jenom na jednorázový či generální úklid.

Součástí nabídky Perfekt Úklid jsou veškeré úklidové práce – od čištění koberců přes mytí oken až po odstraňování skvrn ze všemožných materiálů. Všechny prostory tak budou po jejím zásahu zářit čistotou. Navíc se můžete spolehnout na kvalitu a rychlost, s níž bude úklid proveden. To vše za velice příznivou cenu.

Perfektní úklid pro Vaše podnikání!